İnsanların Facebook'ta kendilerini beğenme, paylaşım, yorum ve diğer eylemlerle etkileşimde bulunmaya teşvik eden spam içerikli gönderilerden hoşlanmadıklarını öğrendik. 

"Koç burcuysanız bunu BEĞENİN!" gibi gönderiler buna örnek olabilir. "Etkileşim tuzağı" olarak bilinen bu taktik, daha fazla erişim elde etmek için etkileşimi artırarak Haber Kaynağı algoritmamızdan faydalanmaya çalışır. 

Bu nedenle, bu haftadan itibaren etkileşim tuzağı kullanan kişi ve sayfalara ait belirli gönderileri Haber Kaynağında daha alt sıralarda göstermeye başlayacağız. 

Facebook'taki ekipler, daha gerçek etkileşimleri teşvik etmemize yardımcı olmak için yüz binlerce gönderiyi gözden geçirip kategorilere ayırdı ve farklı türdeki etkileşim tuzaklarını tespit edebilen bir makine öğrenimi modeli geliştirdi. Bu taktiği kullanan gönderiler Haber Kaynağında daha az gösterilecek. 

Kayıp bir çocukla ilgili haberlerin yayılması, bir amaç için para toplanması ya da seyahat için ipuçları istemek gibi insanlardan yardım, tavsiye veya öneri isteyen gönderiler bu güncellemeden olumsuz etkilenmeyecek. Buna karşılık, Haber Kaynağıyla ilgili temel değerlerimizden biri olan özgünlüğü ihlal eden gönderileri daha alt sıralarda göstereceğiz. 

Tıklama tuzağı başlıklarını ve düşük kaliteli internet sayfası deneyimlerine yönlendiren bağlantıları daha alt sıralarda göstermek amacıyla yürüttüğümüz son çalışmalara benzer şekilde, Facebook'ta daha anlamlı ve gerçek konuşmalara yer vermek için spam içerikli, sansasyonel veya yanıltıcı içeriklerin yayılmasını azaltmak istiyoruz.  
Sayfalar bu durumdan nasıl etkilenecek? 
Gönderilerinde etkileşim tuzağı taktikleri kullanan yayıncıların ve diğer işletmelerin bu gönderilerdeki erişimlerinin azalacağını bilmesi gerekiyor. Aynı zamanda, sürekli olarak etkileşim tuzağı gönderileri paylaşan sayfaların erişiminde daha önemli düşüşler görülecektir. 

Sayfa yöneticilerinin, etkileşim tuzağı taktikleri kullanmayan ilgili ve anlamlı haberler paylaşmaya odaklanmaya devam etmesi gerekiyor.

-

 
Top