Bir kurum içi girişimcilik örneği olarak ING İnovasyon Atölyesi Orange Lab ekibi tarafından tasarlanarak geliştirilen Xtrong mobil kimlik doğrulama ürünü, Silikon Vadisi’nden FIDO sertifikasıyla döndü. 

Çevrimiçi kimlik doğrulama süreçlerine standardizasyon getirmeyi amaçlayan FIDO sertifikasına sahip Türkiye'deki ilk ve tek ürün olan Xtrong, aynı zamanda ING Grubu’nun FIDO uyumlu ilk ürünü oldu. 

 ING Bank Türkiye’nin mobil kimlik doğrulama ürünü ile cep telefonu uygulamasına kolay ve hızlı giriş imkanı tanıyan Xtrong kimlik doğrulama ürünü, bir kurum içi girişimcilik örneği olarak ING İnovasyon Atölyesi ekibi tarafından bankanın inovasyon laboratuvarı olan Orange Lab’de geliştirildi. 

FIDO Alliance Google, Paypal, Microsoft gibi küresel şirketlerin desteklediği, daha güvenli, kolay ve güçlü çevrimiçi kimlik doğrulamayı mümkün kılmak ve güvenlik saldırılarına karşı korunaklı hale getirebilmek için standartlar koyan uluslararası bir kuruluştu. 

İki senedir FIDO Alliance yönetim kurulu üyeliğini yürüten ING Global’in FIDO uyumlu ilk ürünü olarak 0001 kod numarasıyla FIDO sertifikası almaya hak kazanan Xtrong, aynı zamanda Türkiye’nin ilk ve tek FIDO sertifikalı ürünü oldu. 

ING Bank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Bahadır Şamlı, yeni ürüne ilişkin değerlendirmesinde, “Yaklaşık bir yıldır üzerinde çalıştığımız Xtrong mobil kimlik doğrulama ürünümüz, entegrasyon kolaylığı, sunduğu güvenlik çözümünün güçlülüğü ve müşteri deneyimine yansıması açısından fark yaratan özelliklere sahip. ING Bank Türkiye olarak, ING Grubu’nun inovasyon merkezi olma konusunda iddialı hedeflerimizin ne kadar gerçekçi olduğunu göstermesi açısından da çok önemli bir ürün. 

Sertifikasyona katılan her şirketin alması gereken VendorID değerinin, tüm ING ülkelerini kapsayacak şekilde tescilini sağlayarak bu ürünümüzün de ilerleyen dönemlerde ING dünyasına ihraç edilmesi için ilk adımı attık. 

Böyle küresel alanda başarılı olan bir ürünü ING Inovasyon Atölyesi’ndeki arkadaşlarımızla birlikte geliştirmiş olmaktan dolayı büyük gurur ve memnuniyet duyuyoruz” dedi. 

FIDO Sertifikası hakkında 
FIDO Alliance, 2012 yılının Temmuz ayında her uygulamada şart olan kimlik doğrulama sürecinde yaşanan cihazların birbirleri ile senkron çalışamama ve kullanıcıların şifrelerini yaratma, hatırlama ve periyodik olarak değiştirme sorunlarına çözüm getirmek ve çevrimiçi kimlik doğrulama sürecini bir standardizasyona oturtmak hedefiyle ortaya çıkmış kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. 2013 yılında resmi olarak lansmanı yapılan FIDO, 2014 yılı sonunda ilk protokol dokümanını FIDO v1.0 olarak yayınlamıştır. 

O günden bu yana FIDO çözümü pazardaki mobil cihazların yüzde 80’ine hitap etmekte ve dünya çapında 300’den fazla FIDO sertifikalı ürün bulunmaktadır. 

250’den fazla üyesi bulunan FIDO konsorsiyumunda; ING Bank; Google, Microsoft, Nok Nok Labs, Alibaba, PayPal ve Bank of America gibi farklı sektörlerden dünya devleri ile birlikte “Kurul Üyesi” seviyesinde temsil edilmektedir. 

2017 başında Facebook’un da resme dahil olması ile birlikte bugün dünyada 3 milyardan fazla kullanıcı hesabı FIDO kimlik doğrulaması kullanabilir durumdadır. 

FIDO standartlarını benimseyen şirketler müşterilerine daha güçlü kimlik doğrulama çözümleri sunabiliyor, şifrelere olan bağımlılıklarını azaltarak daha iyi bir müşteri deneyimi sağlıyor ve en önemlisi müşterilerini şifreleri hedef alan Phishing, MITM veya Replay saldırına karşı korunaklı bir hale getiriyor.  

ING Grubu Hakkında 
ING, bankacılık faaliyetlerini ING Bank şirketi ile yürüten, güçlü bir Avrupa tabanına sahip dünya çapında bir finansal hizmetler şirketidir. ING Grubu, 40'tan fazla ülkede 52 bin çalışanıyla hizmet vermektedir. 

Her zaman değişime öncülük eden ING Grubu, tüm dünyada faaliyet gösterdiği ülkelerde üretime, tasarrufa, girişimciliğe, yenilikçiliğe, yaratıcılığa güç katmak hedefini taşımaktadır. Sürdürülebilirliği iş modelinin ana prensibi olarak gören ING Grubu, faaliyet gösterdiği toplumlarda çocukların eğitimi, finansal eğitim ve çevre alanlarında birçok program hayata geçirmektedir.

ING Grubu, 2003’ten beri Uluslararası Finans Kurumu'nun (IFC) çevre ve sosyal sorumluluk standartları esas alınarak 10 milyon dolar ve üzeri bütün projelerin finansmanında uygulanması kabul edilen Ekvator prensiplerini gönüllü olarak kabul eden 10 uluslararası bankadan birisidir. Bu çerçevede, proje finansmanında, sosyal sorumluluk ve çevre riskini gözetmekte, ilgili standartlar paralelinde hareket etmektedir. 

Küresel sorumluluk standartlarına uyumu FTSE4Good ve Dow Jones Sustainability Index gibi kurumlarca da tescillenen ING Grubu 2006 yılında Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne de imza atmıştır. ING Grubu 2007’den beri faaliyetlerini sıfır karbon ayak izi ile sürdürmektedir. 

ING Bank Türkiye, Global Compact Türkiye Sürdürülebilir Bankacılık ve Finans Çalışma Grubu, TÜSİAD STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics/Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Çalışma Grubu ve Global Compact Türkiye Kadının Güçlenmesi Çalışma Grubu üyesidir. 

Aynı zamanda, Birleşmiş Miletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri imzacısı ve her yaştan kadını ve erkeği toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hakları için değişimin savunucusu ve temsilcisi olmaya çağıran Birleşmiş Milletler’in “HeForSHE” hareketinin destekçisidir. 

Türkiye’de yaklaşık 266 şube ile hizmet veren ING Bank’ın bankacılık stratejisi, Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomik büyümesine paralel bankacılık yapmaktır. Bu kapsamda, ana odak noktası tasarruf ve inovasyondur. 

Lider tasarruf bankası olma konumlandırması paralelinde pazara sunduğu ürünlerin yanı sıra, modeli, uygulaması ve ölçümlemesi itibarıyla Türkiye’de ilkokul öğrencilerine yönelik tasarruf odaklı ilk ve tek finansal okuryazarlık eğitimi olan ‘Turuncu Damla’ sosyal sorumluluk programını yürütmektedir. Program 7 ilde 233 okulda, 785 öğretmene ve 28.500’ü aşkın öğrenciye ulaşmıştır. 

Diğer yandan, yeni dönem dijital bankacılığın liderleri arasında yer alma hedefinde olan ING Bank, bankacılık modelini her zaman, her yerde, kolay ve hızlı finansal çözümler sağlayan banka olmak üzerine geliştirmiştir. ING Bank “Eski Köye Yeni Âdet” sloganıyla inovasyona dayalı bankacılığını ön plana çıkarmaktadır.

-

 
Top