Bir PC'ye iki veya daha fazla işletim sistemi yüklemek (dual boot veya çoklu önyükleme), birçok tecrübeli kullanıcının veya PC meraklısının uzun süredir kullandığı bir yöntem. 

Ancak akıllı telefonlarda aynısını yapmak, o kadar kolay bir iş olmadığı gibi, telefonların kaynaklarının genellikle kısıtlı olması, dual boot'un çekiciliğini azaltıyor. 

Samsung'un yeni bir patenti ise bu durumu değiştirmeyi hayal ediyor. Patentlerin gerçeğe dönüşme garantisinin bulunmadığını baştan hatırlatmak istiyoruz; yani bu hayalin şimdilik hayal olarak kalma ihtimali yüksek. Başvurusu 2015'te yapılan patentte Android ve Windows Mobile'ı aynı cihazda çalıştıran bir cihaz gösteriliyor. 

Üstelik normal dual boot mantığının aksine, işletim sistemleri arasında geçiş yapmak için telefonu baştan başlatmanız gerekmiyor. İşletim sistemleri, birer uygulama gibi aynı anda kullanılabiliyor ve arka plana alınabiliyor. 

Paylaşımlı klasörler sayesinde işletim sistemleri, aynı klasörlere erişebiliyorlar. CPU, RAM ve depolama erişimleri ise kullanıcı tarafından belirlenebiliyor. Dosyaları ve klasörleri işletim sistemleri arasında kopyalamak, taşımak ve sürükleyip bırakmak da mümkün. 

Tüm bunlar kağıt üzerinde çok güzel görünse de, bu sistemi anlatıldığı gibi çalışır hale getirmek bambaşka bir konu. Akıllı telefonların kaynakları kısıtlı olduğundan çoklu işletim sistemi şimdiye kadar mobilde pek ilgi görmedi. 

Ancak teknik özelliklerin giderek savurgan hale geldiğini düşünürsek, gelecekte birden fazla işletim sistemiyle gelen güçlü telefonlarla karşılaşmamamız için neden yok.chip

-

 
Top