Google‘ın mobil işletim sistemi Android, açık kaynak kodlu olmasından dolayı hem tercih ediliyor hem de bu noktada özellikle rakipleri Windows Phone ve iOS tarafından eleştiriliyor. 

Her ne olursa olsun Android ekosistemi şu anda dünyanın en çok kullanılan işletim sistemi ve her geçen yıl bu oran artıyor. Peki, bu ekosistemde Android Kullanım Oranları nedir? 

 Geçtiğimiz yıl Eylül ayında tanıtılan Android 6.0 Marshmallow halen istenen kullanım oranlarına ulaşmamışken bu ekosistemin “güncel bir sistem” olduğunu savunmakta neredeyse imkansız bir hal alıyor. Apple hemen hemen tüm telefonlarına güncellemeleri anında sunabilirken büyük üreticilerin halen amiral gemisi modellerine bile stabil bir Android 6.0 Marshmallow güncellemesi sunamamasını eleştirmek durumundayız. 

Android Kullanım Oranları Nasıl Dağılıyor? Dilerseniz bunu bir infografik ile sizlere açıklayalım. Listenin en dikkat çeken tarafı Android 6.0 Marshmallow güncellemesinin tüm ekosistemde sadece %7,5‘lik bir kesime hitap etmesi. 

Bunun en ilginç tarafı ise şu; Google, Haziran ayında yeni nesil mobil işletim sistemi Android 7.0 N‘yi tanıtacak. Önümüzdeki Eylül ayında da bu işletim sisteminin dağıtılması planlanıyor. Google‘ın yeni işletim sistemi tüm ekosistemde halen %7,5 kullanım oranına sahipken yeni nesil Android 7.0‘ın dağıtım süreci nasıl işleyecek çok merak ediyoruz. 

Android 5.0 Lolipop kullanıcılarının ise %35,6‘lık bir kesime ulaşması oldukça iyi. Android ekosisteminin yarısının halen Android 4.0 Jelly Bean kullanması ise bir tuhaf durum…milliyet

-

 
Top